ERA SVAR!


Jag har tagit bort vissa frågor då många var likadana.. Hoppas ni blir nöjda!

Tränar du något?

Nja, jag är medlem på friskis och tränar där i perioder. Måste skärpa till mig med det!

Hej! Vill först tack för en superfin blogg! Sen undrar jag om du är så naturligt brun i hyn eller om du tar till andra metoder som brun utan sol el. solarium? :)Kram
Jag är rätt brun i mig själv sedan har jag börjat sola solarium någon gång i månaden. Reser rätt ofta med så färgen brukar hålla i sig rätt länge.

hej, jag har verkligen längtat efter en frågestund! hur brukar du styla ditt hår? platta, föna m.m...hur brukar du sminka dig till vardags?
Jag brukar inte göra så mycket med mitt hår tråkigt nog. Jag gillar att sätta upp håret i en låg knut med mittbena, sedan plattar jag det ibland och fönar det ibland. Lite beroende på vad jag skall göra. Mitt schampo och balsam köper jag oftast hos frisörsalonger. Till vardags brukar jag ha en aprikosfärgad rouge från chanel, ibland ID puder, kammade ögonbryn och ja, det är väl det? haha

Favorit nagellack?
OPI – she’s golden. Jag äger det inte själv då den nyansen bara kan beställas hem på nätet men hela deras serie är guld. Sitter som berget!

Tja! Hur lång är du och hur mkt väger du? Kram
Jag är 161 och väger 49 kg

Undrar om du talar flytande persiska och sedan undrar jag vilket gymnsium du går på? Tack
Yes, klart jag pratar flytande persiska! Går på Sjölins i en vecka till sedan är jag fri.

Hej Natalie! Kul med frågestund! Vilka är dina topp 3 butiker samt dina topp 3 uteställen i GBG? Tack för en fin blogg :) Kram
Topp tre butiker är väl prickig katt, drömma och scout. Jag går väldigt sällan ut i Göteborg numera så jag har tyvärr inget favoritställe..

Du har sån otroligt fin hy!! hur kommer det sig? har du några knep? du är så brun också!!
Åh tack! Ja du knep och knep, jag har aldrig använt Foundation eller något annat som gör att hyn inte kan andas. Jag kör på ID smink och använder bra hudvårdsprodukter och fuktighetskrämer.

vilka är dina favorit skönhets produkter?
I.D och Decleor.

vad har du för kamera när du fotar, och hur redigerar du fotona?
Jag har en Canon eos 400d och ett objektiv som heter 1,4/50. Redigerar mina foton i photoshop, oftast bara genom att dra upp skärpan.

hur noga tänker du på vad du äter och tränar?
Jag skulle inte kalla mig själv fantatisk, jag äter nog vad jag känner för och räknar shopping till vardagsmotion. Däremot mår jag själv dåligt av för fet mat och föredrar färska råvaror med mycket grönsaker och gott. Träningen kommer och går i perioder, skall faktiskt till gymmet strax!

När flyttar du till stockholm? varför?
Jag flyttar till Stockholm 1 januari tillsammans med min pojkvän. Vi vill byta lite miljö och testa på något nytt. Jag tror på Stockholm, det finns så mycket mer möjligheter där!

Vad ska du göra i sommar?
Jag skall försöka jobba lite och ta körkort.

Hur känns det att ta studenten?
Det känns alldeles otroligt! Som jag har längtat.. I sex år?

Kan du tipsa om secondhandbutiker i gbg?
Kim’s vintage på värmlandsgatan, Beyond retro, Pop botique, Emmaus.

hur ofta träffar du elin, är hon mer som din syser alltså att ni kan prata om hur mkt som helst, eller är hon mer som vuxna faster elin?
Jag träffar Elin så ofta jag kan men i och med att vi bor i olika städer blir det svårt. Jag trivs jättebra med henne, vi är så lika på så många sätt. Hon är grym!  

vad får man inte missa när man besöker göteborg? bästa shopping, drinkar, mat etc?
Shoppingen är rätt utspridd här. Vi har ju själva "centrum" kring arkaden, nordstan och kungsgatan. Där finns ju de vanligare kjedjorna som h&m, topshop, zara, lindex men även solo som kan ha lite härligheter ibland. På magasinsgatan ligger det två second hand butiker samt Acne och Velour, även Prickig katt och Emma malena som du hittar lite längre upp på gatan. Haga nygata och Linnéområdet är ett måste. Är du hungrig är grill del mundo grymt, ligger på storans uteservering. Helt bananas och rätt! Drinkarna är goda på locatelli, annars är det rätt trevligt att sätta sig på avalons uteservering eller varför inte takbaren på scandic hotell på avenyn?

vilket är ditt favoritmärke?
Men gud vad svårt, See by Chloé tror jag allt!

Hur stor storlek har du på dina bilder?
600

Göteborg eller Stockholm?
Stockholm
New York eller Los Angeles?
New York
Visby eller Båstad?
Visby, och inte för idiotiveckan 29 utan för att det är vackert!
Kjol eller klänning?
Klänning
Glasögon eller solglasögon?
Solglasögon
Sjö eller havet?
Havet, lätt!
Cider eller öl?
Öl öl öl öl öl
Kaffe eller te?
Te
Jordgubbar eller hallon?
Jordgubbar till grädden, hallon i smoothien

hur träffade du och G? :)
Jag spanade in honom när han jobbade sedan la jag till honom på facebook. Sen sa det pang, han hade precis blivit uppraggad av den finaste tjej han någonsin sett. Lycklig karl det där ;)

på vilket sätt är du släkt med elin kling?
Hon är min faster

vad lyssnar du på för musik?
Väldigt blandat! Men jag gillar varken hip hop eller house.

vilka är dina favoritbloggar?
Elins typ. Läser inte så många bloggar längre tyvärr..

Säger först och främst, att du är den sötaste människa jag har sett, du är så otroligt vacker sen...Vad kan du rekommendera för butiker i göteborg?när jag är i göteborg så går jag bara nordstan, kompassen, kungsgatan... orkar inte gå så mycket mer, bara för att jag inte redigt vet vad som finns. så gärna lite tips vart man kan åka osv :)
Men spana in magasinsgatan vetja! Och Scout på Erik Dahlbergsg 15. Och tack förresten!!

Hej! Jag undrar hur dina framtidsplaner ser ut? Vad drömmer du om att göra i framtiden?
Jag vet inte det riktigt ännu men New York ser ut att vara en stad för mig. Starta min egna modetidning kanske?

Hur gammal är du?
19 i år

Har du några bra träningstips? :)
Variera din träning och promenera mycket! Glöm inte triceps och biceps för det behöver vi tjejer, armar är viktigare än man tror!

vilka länder har du släkt i? :)
Oj oj, nu skall vi se här.. Iran, Tyskland, Frankrike, Usa, Norge.. Typ

vad tycker du om den här hela, svarta nitar trasigt trenden?
Usch!!!! Den  trenden bör verkligen vara över nu. Eller jag önskar att den var det i alla fall.

din dröm resa?
Åh vad svårt, jag vet inte! En paradis Ö med min pojkvän UTAN något nätvärk.

favorit accessoar?
Hårsmycken och flugor!

favorit plagg?
Jag har inget, är så trött på min garderob just nu. Urk.

PUSS! : )
mjau

vad jobbar du med?
Jobbar extra i en vintagebutik på värmlandsgatan.

vilken linje går du?
Kultur

När jag såg dig i Göteborg ville jag så gärna bara springa fram till dig och säga hur mycket jag älskar din blogg men jag kunde bara inte med. I vilket fall, om jag hade gjort det. Hur hade du reagerat?
Jag hade blivit superglad, såklart!

Om du färgar håret, färgar du hos frisör eller hemma? Vilka nyanser/färger använder du dig av? Älskar ditt hår!
Tidigare färgade jag det jämt hemma men i och med att jag gör ljusa slingor nu får det bli på salong. Då brukar jag bleka det med en askton.

Vill du berätta om dig och din pojkvän? hade varit roligt :)
Vi har varit tillsammans i snart två år men beter oss som om vi träffades nyligen, rätt nykära fortfarande med andra ord. Lite kul, vi bor ju ändå tillsammans.

Hej! Jag undrar vart dina föräldrar kommer ifrån, e du helsvensk eller inte?
Min mamma är från Iran så jag är halvpers

jag undrar bara var du blekte dina tänder någonstans. det var i göteborg va? jag bor nämligen nära och har velat göra det länge. ditt resultat blev väldigt bra så tänkte göra på samma ställe :) hur mycket kostade det?
Jag blekte mina tänder på Brilliant Smile här i Göteborg och fick betala 2000 för det, de hade och har fortfarande ett erbjudande! Kostar lite mer annars..

Vad vill du bli när du blir stor?
Lycklig!

Brillorna?
Ja men nu skall jag försöka sammanfatta allt gällande mina solglasögon. De kommer från Ray ban , modellen Clubmaster och kostar runt 1400 kronor. Jag köpte mina på NK här i Götbeorg men de finns nästan överallt! Good luck everyone!

Hur kan du ha så vita tänder?
Blekt dem!

Jag undrar var du bor? Bor du ensam eller med pojkvän, för jag har fått en uppfattning om att du inte bor med dina föräldrar...När och varför flyttade du hemifrån i så fall?
Jag bor på Andra långgatan tillsammans med min pojkvän. Jag flyttade hemifrån officiellt för snart tre månader sedan men har haft min garderob och mitt liv hos min pojkvän i hans förra lägenheter långt innan vi flyttade hit.

du är en persisk skönhet, vet du det? älskar din blogg, önskar bara att du kunde uppdatera lite oftare, kan du det?
Nu blir jag generad, tack så mycket!! Jag skall göra mitt absolut bästa


hur gör du för att klippa ut dina bilder? som i headern :)
Min pojkvän gjorde det i photoshop! Vet inte hur tyvärr

Jag och några vänner ska åka på semester från Landvetter (vi är Malmö-iter) så vi ska ta tåget/buss upp! Dessvärre går inga tåg/bussar sådär perfekt time:at med vårt flyg så vi kommer antagligen få campa på flygplatsen/busscentralen så vi hade tänkt gå ut på kvällen.Så min fråga lyder så här; kan man enkelt ta sig från centrum till Landvetter/bussstaionen eller ska vi glömma vår roliga idé och stanna på Landvetter/bussstationen?
Klart man kan ta sig till centrum från landvetter! Det går bussar rätt ofta och så vitt jag vet går de hela natten. Spana in det på www.vasttrafik.se

Var har du köpt din turkosa väska?
Jag fick den av en tjejkompis för hundra år sedan.

Hämtar du inspiration från Blair Waldorfs garderob? ;) Mycket fint, hur som helst!
Självklart, hon är skönheten själv!

Ska G flytta med dig till stockholm? Ni flyttade ju precis in i lägenheten ju?!
Yes det skall han göra! Vi kommer att ha kvar vår lägenhet i Göteborg men det är kul att testa på något nytt.

Strävar du efter att bli känd?
Kändisskapet är inte mitt främsta mål, men att folk känner igen mitt namn kan hjälpa mig en bra bit på vägen oavsett vart jag vill komma..

älskar din blogg! kan du tippsa om någon internetbutik med snygga kläder?
Jag har tyvärr ingen stenkoll på internetshopping, har aldrig handlat över nätet men kan spana framöver.

Jag har tänkt en del på en grej.. Du heter Natalie Karlsson men Elin heter Kling i efternamn? Samt att Elin har en till syster som fick ett barn som kom att döpas till Bonnie (hej jag har inget liv 8-)haha) är du inte släkt med den systern? och isf hur är du och Elin släkt??
Elin och min pappa är syskon, sedan skilde sig föräldrarna och pappa fick farmors efternamn. Cecilia är inte biologiskt släkt.

Jag undrar om du kan dela med dig av ditt bästa stylingtips?
Jag brukar hämta inspiration lite här och var men ser alltid till att sätta det där lilla extra personliga på det som gör att outfiten blir JAG och inte någon annan. Följ din stil och våga! Själv byter jag stil lite hela tiden. Kul, tycker jag!

allt väl?
Allt är super, har precis kommit hem från gymmet och är så öm i benen att jag inte kan gå. Det kommer bli en intressant dag i morgon!

What are your favourite bloggs?
http://kanal5.se/web/stylebykling

Vilket är ditt bästa resemål?
Dubai tror jag

Vad vill du jobba med i framtiden?
Mode

hur skulle du beskriva din "perfekta" dag?:) älskar din blogg btw! jag tror att du kommer bli stor som kling inom en tid, din stil är minst lika snygg!
En dag fylld av överraskningar! I love it, finns inget bättre..

Hej! Först måste jag säga att din blogg är grym. Min fråga är, umgås du mest med äldre personer? Och umgås du med några från din klass/skola?
Tack!! Jag har alltid umgåtts med äldre, det har bara blivit så och är fortfarande så. Jag har en vän jag umgås med från skolan, men vi är barndomsvänner så det har ingenting med skolan att göra egentligen!

När åker vi till Stockholm, Nat? Jag vill nu! //Challe
Men typ nu?

Jag börjar med att säga att din blogg är sjukt grym, så vad är ditt bästa blogg-tips?
Jag läser tyvärr inte så mycket bloggar längre, ni får gärna tipsa mig om några guldkorn..

Vilka kläder tycker du man ska satsa på till sommarn?
Oh, romantiskt! Tänk en picknick på landet. Jag kommer satsa på klänningar och accesoarer, och skor så klart! En vit kavaj är ett måste, skippa jeansjackan i  år!

Din pojkvän är väl äldre än du?
Han är fyra år äldre!

Hallå i sommarvärmen! Jag är också en göteborgare och ska börja gymnasiumet nu, så jag tänkte höra vad du går på för gymnasium!?  
Jag har tyvärr gått på Sjölins, börja inte där! 

Får du kläder av Elin?
Hehe nej? Aldrig fått..

Kommentarer
Postat av: Nadja B.

DUBAI! :)

Hehe, roligt att läsa svaren :P

2009-05-25 @ 22:20:27
URL: http://nadjass.blogg.se/
Postat av: Kate

Gillar verkligen din blogg, så jag menar inte att klanka ner på dig eller nåt.

Men såg klippet med intervjun du gjorde på röda mattan och konstaterade att din persiska är OK men långtlångtifrån flytande. Håller du inte med?

Däremot är det grymt bra av dig att kunna det så bra du kan, med tanke på att det finns iranier där ute som inte kan persiska alls.

2009-05-25 @ 22:52:02
Postat av: Natalie Karlsson

haha, jag stod som sagt på röda mattan för första gången i hela mitt liv och var inte förberedd på vad jag skulle säga för fem öre. hade det varit på svenska hade det låtit likadant.. jag ser min persiska som flytande då jag inte behöver tänka efter en sekund när jag talar..

2009-05-25 @ 23:06:14
URL: http://nataliek.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha...skönt att du dissar sjölins. Gick också där för tre år sedan. Usch. Förstår dig!

2009-05-25 @ 23:36:53
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag förstår inte hur du kan tycka sådär om Göteborg. Jag är från Stockholm och vill hemskt gärna flytta dit. Underbarare stad finns ju inte? :O Fast du kanske har bott där hela ditt liv och är trött på staden? Så är det iof för min del.

2009-05-26 @ 03:24:10
URL: http://itwasreallynothing.blogg.se/
Postat av: Rosy Red

Sjukt trist att du dissar Göteborg så där.

2009-05-26 @ 06:48:19
URL: http://rosyredscasa.blogspot.com
Postat av: Johan

Men alltså..varför bor du kvar? Känns ju väldigt onödigt för din del. Om du nu hatar staden så fruktansvärt. Starta din egna mode tidning i NY..du lär nog få lite konkurrens vart fall :)

2009-05-26 @ 10:36:21
Postat av: Natalie Karlsson

men vad arga alla är!

2009-05-26 @ 13:00:59
URL: http://nataliek.blogg.se/
Postat av: Kate

Okej, jag förstår!

Tack för svaret och ha en fin dag!

2009-05-26 @ 21:53:33
Postat av: amanda

ähh, vad alla är negativa! Jag tycker din blogg är bäst Natalie!

Folk som klagar är bara avundsjuka! Du får väll tycka illa om Gbg om du vill? Och din persiska, har inte hört den, men tror säkert att du är bättre än personen som skrev kommentaren ;)

Ta inte åt dig av all skit!

Ps. Du blev skitsnygg i håret :)

2009-05-27 @ 11:01:45
Postat av: Kate

Hehe, jag förstår att du kritiserar mig Amanda. Jag är fullt medveten om att min åsikt kunde tyckas som en osjyst kritik och jag förstår att du försvarar Natalie. Hon verkar ju vara en helgullig tjej så varför inte? Jag ville bara vara konstruktiv och berätta att för den vana åhöraren av språket kan det tyckas lite att ta i att kalla det, som på klippet hördes, som flytande. För kommentarsfältet finns väl till för att uttrycka åsikter? Men jag förstår Natalie när hon säger att hon var nervös och därav konsekvensen. Hur många är vi inte som svamlar när vi talar ett annat språk och är nervösa?

Men till mitt försvar så är jag inte avundsjuk. Beundrar henne tvärtom som bestämt att lära sig språket och dessutom lyckats: "Däremot är det grymt bra av dig att kunna det så bra du kan". Jag tyckte detta var tydligt nog men det kanske det inte var. Men jag är ganska säker på att Natalie är en klok person som inte tar åt sig negativt av en sådan här sak utan snarare konstruktivt. Att jag sedan har gjort mig ansträngningen att skriva detta till både dig Amanda och henne tycker jag är bevis nog för att jag ville vara konstruktiv och inte är som du anser mig vara, avundsjuk. Nästa gång kommer jag hoppas att du kritiserar mig tillbaka med något annat än att jag skulle vara avundsjuk. Den som kan förstå hennes språk och dessutom komma med en sådan kritik kan antas själv ha god förståelse och insyn i språket, och därav finns inte anledning att vara avundsjuk. Eller håller du inte med? Att kalla någon avundsjuk, känns inte det lite ogenomtänkt i det här fallet?



Natalie, sluta aldrig prata persiska! You rock!

God natt



2009-05-29 @ 01:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0